Fylleinlägg.

Vilket underbart fylleinlägg jag slängde in här i natt. Visserligen sant men kanske inte skulle uttrycka det så om jag var helt nykter. Men det var både lite snällt och sött så jag behåller det. Var bara det jag tänkte skriva här...


Svårt att förstå...

Det här är verkligen ett sånt inlägg...ett sånt inlägg man inte skriva. Men vet ni vad, livet är alldeles för kort för att inte göra det. Jag har verkligen sjuk tur! Tänk att det är möjligt att man kan träffa så mycket sköna människor på samma gång. Jag har acklimatiserat mig så fruktansvärt bra här i Kalmar. Jag har så oerhört mycket underbara och roliga vänner här och det är nästan lite skrämmande att förstå hur jäkla bortskämd jag är med det här. Det är faktiskt sjutk svårt att förstå.

Jag har senaste tiden längtat hem något fruktansvärt och jag saknat mina vänner hemifrån så det svider. Men, jag vet att jag trivs utmärkt både här och hemma. Jag vet inte vad jag ska skriva faktiskt. Det är bara helt osannolikt. Kan man verkligen ha det så här underbart bra? Jag tvivlar samtidigt som jag sitter med ett brett leende och tänker på det. Fan, jag är så glad över att känna mig så här glad faktiskt. 

Över till depp-musiken...

  


Typ världens bästa låt!

Fast...

A day to remember - If it means a lot to you...den enda låten jag har hört som faktiskt är bra av det bandet. Men oj så jag har fastnat för låten. Kul att Robert säger att han tänker på mig varje gång han hör den för att det är en typisk "Jens-låt"...han har så rätt min gode vän.



Jag funderar till och med på om jag inte ska satsa på att se dom på Peace and Love bara för att få höra den här låten...

We are the world...

Har fastnade jag kvar framför youtube...råkade trycka in mig på We are the World också...jäklar vilken episk låt det är alltså. Tänker lite på en väldigt konstig men ändå skön förfest här i Kalmar för någon månad sen.





Det var gamla...och nya versionen till Haiti då förstås...




Vilken låt av Michael Jackson och Lionel Richie alltså!

Branden på Valley Parade...

Läs Christensons blogg om branden på Valley Parade, Bradfords hemmaarena...gripande, minst sagt! Så jävla vidrigt!

http://christenson.fotbollskanalen.se/

Virrig i huvudet...

Hej virrpanna! Hej, här är jag. Allt snurrar i huvudet. Inget känns logiskt. Men, det kanske är naturligt när man har suttit med sin mobiltelefon och spelat Football Manager 2010 i minst 7-8 timmar per dag dom senaste tre dagarna om jag räknar rätt. Beroendeframkallande är vad det är. Jag har faktiskt inte gjort så mycket mer än så den här helgen. Skönt, kan jag tycka. Fredagskvällen blev helt lugn hemma med FM (förutom gymmet då). Igår blev det först FM, gymmet, FM, Risk hos Jonatan och sedan FM igen. Och den här dagen har bara varit fylld av FM och ett litet break för gymmet också. Vad nyttig jag känner att jag har varit.

Risk måste jag ju också nämna. Vi var ett gäng duktiga grabbar som beslutade oss igår för att skippa kåren (tackar vädret för det) och bara ta en lugn kväll med Risk och gott sällskap. Dock blev inte kvällen särskilt lugn i och med att vi faktiskt spelade Risk. Hetsigt var vad det blev...de flesta av oss tål inte att förlora och det gör ju faktiskt det hela så mycket mer roligt (även om jag var sopsist båda gångerna). Haha, så mycket pakter och det var knappt en enda som höll. Haha, jättekul är det.

Tänkte precis leta på ett gammalt blogginlägg där jag beskriver min värsta fysiska smärta i livet någonsin men, som alltid när man börjar läsa sina gamla inlägg fastnade jag...slänger nog ut några gamla inlägg som jag tycker är ganska roliga. Jag skrev betydligt roligare för några år sen märker jag. Se där...jag hittade det. Me det vill jag bara berätta att min jäkla visdomstand har inflammerat tandköttet och det har hänt tidigare...

2008-09-23

"Den beryktade tandläkarstolen...

...nog fasen är den beryktad, och nog fasen är den skrämmande och oerhört skräckinjagande den där tandläkarstolen. Efter mitt senaste besök trodde jag allt det där var borta. Likt ett ovetande djur satte jag mig i den där stolen för slaktning. Som jag slaktades. När tandläkaren berättade att bedövningssprutan behövde komma fram på grund av "att det här kan göra ganska ont" förstod jag. Bara sprutan skrämmer slag på mig...vid alla tidigare tandläkaringrepp (förutom första) har jag tackat nej eftersom jag vet hur förlamad man blir av den. Oavsett, tro mig, när tandläkaren sa "att det här kan göra ganska ont" överdrev han inte. Jag personligen har aldrig upplevt sådan smärta. Åt helvete med perspektiv tänkte jag i stundens hetta (angående förra inlägget).

Tapper som man är försöker man hålla god min ändå, trots att tårarna rinner ner för kinden (inte gråt utan tårar likt när man får en smäll på näsan) och kroppen skakar som ett asplöv. Det märktes allra mest när tandläkaren gav mig en spegel för att beskåda hans verk i munnen på mig. Det var omöjligt.....övergående parkinson tror jag de kallar det....spegelbilden bara flimmrande likt världsbilden när du åker extreme eller någon annan snurrande karusell...att tuppa av låg nära till hands.

Lite lustigt må det vara men jag tror nog nästan att det ändå som höll mig från att svimma var att jag låg och tänkte på att jag hade ställt bilen på 5 minutersparkering och dragit över tiden med 25 minuter..."må inte detta bli mitt dyraste tandläkarbesök".

Men, hemma är jag 310 kronor fattigare (väldigt billigt tandläkarbesök må jag säga)...lever gör jag och perspektivet har kommit tillbaka trots att jag fortfarande bara kan äta soppa.

Detta har ändå vart en bra slödag! Två första avsnitten på heroes säsong 3 är avklarade och jag har mest njutit av att ta det lugnt i min ensamhet. Nu innan John Blund kommer på besök ska jag se filmen 21....förstår själv inte varför jag inte har sett den tidigare....men men, klyschan bättre sent än aldrig stämmer väl antar jag..."

Lägger även ut ett ganska roligt inlägg som jag skrev om "Vuxenkärlek"

"Vuxenkärlek"

Smaka på rubriken, sug i dig betydelsen. Visst fan äcklar det dig??! Du skäms över det, men det äcklar dig, eller hur? Min vän Malin och jag har diskuterat detta "fenomen" ett par gånger och vi har båda konstaterat att det är, just det, äckligt. Att se ett par i medelåldern brottas och vifta med tungorna i vädret får mig att vilja spy, att se ett par i medelåldern med åtrå och sängkammarblick i ögonen får mig att vilja leva i celibat. Som en mycket enkel och vanlig medmänniska frågar jag mig varför? Kärlek, närhet och omtanke är väl något som alla är värda? Oavsett ålder. Är det inte så? Trots detta förlorar mitt förnuft på knock-out 101 gånger av 100 mot min avsky. 

För att på något patetiskt sätt rädda min (och Malins?) heder har Malin och jag dock erkänt det mycket äldre parets kärlek som lite söt. Ni vet, gubben med de lite piggare benen som trofast stöttar sin halta gumma i en armkrok på stan. Det är sött, känslan säger att det är lite vad livslång kärlek handlar om. Genom eld och vatten som gruppen Sarek sjöng i melodifestivalen för några år sedan. Det är vackert och ger oss yngre förhoppningar om trygghet där borta i horisonten. För det är väl så vi vill ha det när vi närmar oss 80 vårar? Inte sant?

MEN, och det är här de stora bokstäverna och det tunga artillriet kommer in, även denna kärlek kan äckla och fördärva våra unga och än så länge oerfarna hjärnor. Exempel där, till och med, ett grovhångel mellan Ingvar Hirdwall (grannen i Beck) och Kristina Lugn kan få oss till de allra vildaste drömmarna.

Läs och...hmm, vad var ordet? Njut??

http://www.expressen.se/sex/1.1480877/irma-71-jag-vill-ha-sex-varje-dag

"...mitt barnbarn som är 15 år gillade inte när jag var nakenmodell i tv-programmet "Sommer".

Eh, vad säger ni? Uppfriskande att se mormor naken i TV?

Passa på att hångla nu innan det blir avskyvärt!

God natt."



Grymt citat jag hittade bland mina tidigare inlägg också...

Citat taget från serien Californication avsnitt elva på säsong ett.

"She's highly emotional that one."

"All the good ones are."




Har en känsla av att det här bara kommer bli längre och längre...


Peace and Love!

Herregud, vilken dag det här har varit. Jag har mest varit hemma men känner ändå att jag har fått så sjukt mycket gjort. Jag har städat i drygt två timmar (bland annat eftersom jag inte hittade någon dammsugare och var tvungen att sopa upp allt innan skurningen), tränat i en timme, handlat och suttit och längtat sönder mig inför Peace and Love i sommar. Shit, vad mycket grym musik det är man har att lyssna igen känner jag. Jävligt trist att det är mer än en och en halv månad kvar dit då bara.

Solen har ett sån jäkla förmåga att göra att det vattnas i munnen för öl alltså...nå helt sjukt. Efter helgen så trodde jag det skulle dröja innan jag skulle bli festsugen igen, men icke. Folk ska ut och dricka öl på puben nu också men jag tvättar och har dessutom väldigt snålt med pengaflödet så det känns väldigt tveksamt. Även om jag är mer sugen än på länge! Det är den här riktiga sitta-i-en-park-och-dricka-öl-känslan som har infunnit sig. Jag vet inte vad det är med mig...

Nej, nu kallar tvättmaskinen igen...

Champagne Supernova...

Det har varit mycket musik för mig den senaste tiden. Eller ja, det är det väl alltid men mycket nytt och mycket gammalt som man åter har funnit. La ju bland annat ut Stop cryin' your heart out här på bloggen tidigare. Efter det har det blivit väldigt mycket Oasis med låtar som Champagne Supernova, Little by litte, Don't look back in anger, All around the world och så vidare. Riktigt grymt, vilket band alltså. Om jag släpper Oasis lite så har jag även hittat tillbaka till The drugs don't work med The Verve...vilken känsla!

Nu har dessutom projektet att lära sig alla viktiga band som spelar på Peace and Love påbörjats...nästan lite pinsamt att jag inte har lyssnat på Julian Casablancas tidigare. Det låter bra måste jag säga...

Jag gillar verkligen Spotify's nya klient. Den är riktigt bra om man har lust att uppdatera sin egen rutinmässiga musik...gillas starkt!

Har förresten påbörjat den sista kursen för termin och det här läsåret nu. Radioproduktion 1 tror jag minsann den heter. Det ska bli riktigt kul faktiskt! Skönt att avsluta allt med en sådan kurs också.

Nej, jag har verkligen ingenting att säga här...trött som få är jag. God natt!


RSS 2.0