Tjoho...

En långsam natt som denna när jag inte ens är i närheten av trött kan det vara värt att skriva några rader här kanske. Som vid de flesta av inläggen jag har gjort de senaste 10 månaderna eller nått så kan jag väl skriva att det var länge sen, väldigt länge sen. Även om jag fortfarande använder bloggen som ett litet klotterplank där jag skriver ur mig det mesta som jag behöver annars (men inte publicerar det då).

Det blir en del dötid här hemma på praktiken för tillfället. Jobbar mellan 15 och 23:30 och då är det svårt att vara social här hemma. Dessutom jobbar jag mycket på helgerna. Förra helgen blev det fredag och lördag och den här helgen fredag, lördag och söndag.

Nu när det inte är så mycket folk här hemma i Gävle så är det rätt soft faktiskt. Dagarna går snabbt på praktiken och det mesta jag får hålla på med är faktiskt riktigt kul. Så jag trivs bra, även om jag är sopsämst på bordshockey. I dag var andra gången jag vågade mig på att lira. Jag hatar ju att förlora och är så sjukt dålig på bordshockey så har undvikt att spela så mycket som det går. Men annars på jobbet lirar nästan alla ett par, tre matcher per dag åtminstone och det är grym prestige. Väldigt grabbigt men också väldigt kul.

Jag har för övrigt också seriöst funderat på att börja skriva lite på den där boken som jag någon gång i livet hade tänkt och skriva. Det känns som att jag både har en hel del fantasi och även en hel del historier att berätta. Det är mycket jag själv är osäker på men när det kommer till det egna fria (obs fria) skrivandet känner jag mig rätt självsäker. Jag vet att jag har det i mig.

På torsdag kommer för övrigt grabbarna hem. Helt sjukt! Fasen så kul att träffa alla igen. Per och Palm har jag inte sett sedan jag flyttade till Kalmar 2009. Det är nästan ofattbart. Vilken resa de två har gjort! Sen Robert, Linus, Martin, Ante och Rasmus på det! Jäklar vad kul!

Men men...nu är det dags att runda av för den här gången, har en känsla av att det kommer skrivas lite mer här under den andra halvan av praktiken.




RSS 2.0