Sjuk och publicerad i Östran...

Nu sitter jag här framför datorn och har fått feber, frossa, ont i huvudet och extremt ont i armen. Ja, jag tycker faktiskt lite synd om mig själv för tillfället. Var verkligen sprutan värd detta? Det är så opassande i och med att jag har tenta på måndag och inlämning av reportaget som jag inte ens börjat skrivit på. Det kommer bli en väldigt, väldigt lugn helg och förhoppningsvis får jag någonting gjort också.

Sådär då, nu är krönikan publicerad i Östran. Är faktiskt nöjd med den dock kände jag att den var något överarbetad nu när jag läste den. Kanske en och annan klyscha för mycket. Men jag tycker det är skoj...

Viktigt att påpeka för oss journaliststudenter som analyserat texter är att komma ihåg det är en krönika. På några ställen är det omvänd ordföljd och det går lite emellan presens och imperfekt.
Sen känner jag att jag kanske får mig att låta mer erfaren än jag faktiskt är på att dejta. Vet inte riktigt vart "Nu är jag tre år äldre och mig veterligen en massa erfarenhet klokare." kommer ifrån. Poängen var väl mer att visa att man har lärt sig lite i alla fall.

Läs här http://www.ostran.se/kultur_noeje/ung/att_laera_sig_den_haarda_vaegen

Apropå bilden då. Jag som faktiskt har tenta i photoshop på måndag kan tycka att det är lite amatörmässigt av Östran att inte göra någonting åt den överexponerade bilden. Den svarta texten på tröjan syns ju inte ens liksom. Förövrigt ser jag väldigt blek och trött ut. Så är det.

Nä, nu ska jag ta mig i kragen och försöka samla krafter för att cykla till skolan. Hur ska jag orka det här? Orkar ju knappt sitta upp rakt. Fasen också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0