Sprutan...

Ja, idag var den då "äntligen" tagen. Jag hatar sprutor. Jag avskyr verkligen sprutor! Men måste säga att den här var väldigt snäll och inte särskilt obekväm. En liten rolig anekdot om det i alla fall. När jag gick in i det där rummet kände jag ju ett väldigt obehag vilket tanten som stod och viftade med sprutan naturligtvis såg...följande konversation utspelades:

Sköterskan: Jaha, vad tycker du om sprutor då?

Jens: Jag ska erkänna att jag verkligen inte tycker om sprutor.

Sköterskan: (skratt) Jo, jag ser det jag. Du ser alldeles blek ut.

Jens: Oj, det var jag inte ens själv medveten om.

Sköterskan: Du ska veta att du inte är ensam om att känna så här men du kanske ska sitta ner och ta sprutan om du svimmar. Klarar du av att stå upp och ta sprutan utan att svimma?



Precis sånt som jag inte vill diskutera innan en spruta! Men som skrivet, den var faktiskt relativt enkel och smärtfri. Vill dock påpeka att den där känslan när "giftet" sprutas in i kroppen är jävligt obehaglig. Direkt efteråt kände både jag och Stefan att man faktiskt domnade av lite grann nere i handen. Nu, sex timmar efter sprutan känner jag långsamt hur den sakteliga börjar äta upp min arm inifrån. Blir intressant att se hur det känns imorgon. 



Fick både lite sommarlängtan och hemlängtan idag faktiskt...

Jag och Olsson 

Olsson, jag och Palm på cityfesten för ett och ett halvt år sen.


Kärleksfullt med Palm i kärlekstunneln

På Gröna Lund med grabbarna förra sommaren =)

midsommar i münchen

Midsommarfirande i München med mina tre allra äldsta vänner 2006. Dagen innan Sveriges match mot Tyskland i VM på Allianz Arena...Självklart var vi där, även om vi inte hade så mycket att fira.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0