SPIIK:s innebandy...

Ja, jävlar vilken kväll det var igår. Var länge sedan jag var så utmattad fysiskt som igår kväll (senast måste ha varit någon badmintontävling där jag gått långt i både singel och dubbel). Fyfan vad vi slet och kämpade och vi gjorde det framgångsrikt...vi förlorade två matcher, först mot vinnarna i turneringen i gruppen och sedan logiskt nog också torsk mot dessa i finalen. Trots att vi ledde med 3-0 i finalen och förlorade med 4-3 på sudden så var vi alla grymt nöjda med vår insats. Riktigt skoj var det faktiskt! Dom flesta var trevliga mot varandra och grabbarna som vann turneringen var verkligen värda det. Dom var med förra året också och då torskade dom istället finalen så det kanske var deras tur, dom kom ju trots allt från Jönköping.

Något annat som var intressant var att jag tror grabbarna hade tagit med sig varenda människa hemifrån för det blev ett jävla tryck på finalen. Trots att turneringen spelades i Kalmar så hade vi bara ett fan i Viktor. Viktor var dock oss trogen och var hela hallens bästa fan. Vill också berätta om hur mycket manlig kärlek vi upplevde under kvällen...alla skulle fram och kramas. Väldigt oklart om folk uppskattade våra kramar efteråt dock...kika på färgen...



Slutade med att rätt många i hallen var blåa...Också oklart är hur den här bilden blev som den blev. Tanken var att vi skulle stirra in i kameran och se farliga ut...tror minsann att vi inte riktigt lyckades med det.

Idag blir det sittning med alla från turneringen, vi ska tydligen också hyllas då vi blev det bästa laget från Kalmar. Lite skoj för mig var också att det var ett gäng ingenjörer från Gävle som var med i turneringen. Dock kände jag ingen men ändå.

Efter sittningen blir det en till förfest hos Danielsson. Kan låta slentrianmässigt men det är det fan inte, blir alltid skoj på dom. Nej, nu måste jag avsluta det här så jag hinner se en till film med Johan Falk innan det blir lite plugg. Riktigt bra skit faktiskt! Rekommenderar starkt.

Tjingeling...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0