Long time no see...

Oj, vad jag älskar OS! Även om man nog ändå måste säga att det har varit ett misslyckande ur svensk synvinkel hittils. Två guld och ett brons...visserligen underbara insatser där och dom ska verkligen icke förglömmas. Men, vad har hänt av Emil Jönssons medalj och någon medalj för antingen ACO eller Helena Jonsson tagit vägen? Och stackars Anjas medalj i störtloppet? Det är några medaljmissar faktiskt. Men men, det är en njutning att få följa OS i alla fall. Man måste bara älska Anjas brons idag! När hon, som har vunnit fem OS-medaljer tidigare, blir mer glad över dagens brons än något av de tidigare gulden. Ja, då blir i alla fall jag berörd.

Nog om OS för tillfället...

Jag är rätt nöjd över mig själv för tillfället. Jag köpte gymkort på Nautilus i söndags och har tränat varje dag förutom en sen dess. Nu har jag verkligen bestämt mig, till sommaren ska jag vara nöjd över min kropp. Visst, muskelmassa i mängder räknar jag inte med, men en betydligt med fit kropp i alla fall. Och ja, hur många gånger har man inte sagt det här förr? Men, det finns ett stort Men här, nu kan jag fan inte komma med några undanflykter, eller undansäkter som Robert skulle ha sagt det. Gymmet ligger en minuts gång från mitt hem och det känns verkligen bra där. Jag trivs nästan faktiskt. Det trodde jag själv aldrig att jag skulle säga om ett gym. Jag hatar gym! Men men, alla kan väl ändras.

Lite om skolan och filmen vi har gjort också. Jag gillar att filma, det är kul. Tyvärr var jag ju inte med och gjorde enminutersfilmen då jag var i Åre så den här veckan har jag mest känt mig överflödig (alltså med redigeringen). Jag kunde inte redigeringen tillräckligt bra innan och om jag skulle sätta mig när och lära mig det den här veckan hade nog min grupp bara lackat ur för jag hade varit så seg. Jag vill egentligen verkligen lära mig det här, det är ju skitkul faktiskt. Jag måste ta och hänga på Prakke och Jonatan i lite privata produktioner nu tror jag.

DOCK, något som har varit störande med dom här veckorna är att jag saknar mina kära vänner i klassen faktiskt. Alla har varit upptagna nästan hela tiden så man har ju inte hunnit med mycket kvalitetstid den senaste tiden. Det saknar jag verkligen faktiskt. Men det kommer nu efter morgondagen. Nä, nu måste jag ta och sova inför opponeringen på våra femminutersfilmer imorgon. Får se hur det går, tyvärr har jag inte alltför stora förhoppningar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0