Min bästa dröm någonsin?

Inatt drömde jag min absolut bästa dröm någonsin! Finns ingen jämförelse, sexdrömmar släng er i väggen! I drömmen låg jag och sov när plötsligt min telefon ringde. Yrvaken svarade och märkte att mannen i andra luren pratade skralig engelska. Det var Rafa Benitez, Liverpools tränare. Han sa att det var kris i backlinjen och behövde mig som högerback i matchen mot Chelsea på Stamford Bridge i helgen (det är inte så i verkligheten men där i drömmen skulle Pool möta Chelsea på lördag). Helt ställd försökte jag förklara för honom att jag för det första inte har spelat fotboll seriöst på många många år och nu dessutom inte har tränat seriöst på ett halvår. Men men, det stoppade inte Benitez, han behövde mig. Så jag åkte dit till London och England och efter ett tag var jag i omklädningsrummet innan match med Gerrard, Torres och grabbarna. Dom var inte särskilt snälla, inga snälla miner eller några försök att vara trevliga. Det var bara full fokus på matchen. 

Min pojkdröm gick verkligen i uppfyllelse när vi kliver ut på den gröna gräsmattan på Stamford Brigde och man knappt kunde prata för det var sån publikstämning. Bortapubliken var galna minns jag. Hur som helst började jag matchen som högerback i en fembackslinje. Det gick faktiskt rätt bra (vad jag fick höra, förklarar det sen) trots att jag var totalt otränad. Efter tag stod jag dock plötsligt bland Liverpoolsupportarna, i klacken. Jag kunde inte i drömmen heller förstå vad som hade hänt. Men där stod jag i klacken med bland annat Danielsson. Efter ett tag blev det ett jävla tryck i ryggen (vi stod längst fram) så både jag och Danielsson var tvungen att klättra upp för ett jättestaket (typ tio meter högt) som skiljde supportrarna och planen. Där hängde jag och Danielsson högst upp ända tills matchen var slut och Liverpool hade vunnit med 1-0....Torres i sjunde matchminuten. Men det roligaste var i alla fall att jag själv hade blivit så chockad över att fått spela i matchen att jag totalt själv glömt bort detaljerna. Jag var tvungen att få reda på det så jag gick till Liverpools omklädningsrum och snackade med någon random där som berättade för mig att jag hade spelat stabilt tills i i början på andra halvlek då jag blivit bortfintad av Michael Johnson (Citys spelare som uppenbarligen hade blivit köpt av Chelsea) och jag hade sprungit ikapp honom och råfällt honom. Hade tydligen varit ett riktigt överfall och jag skulle troligen få flera matchers avstängning. Men hur som helst var dom nöjda över mig (låter inte lika logiskt då jag åkte på rött kort).

Tydligen hade jag också alltså hunnit duscha i omklädningsrummet och tagit mig in bland Liverpoolsupportrarna för att se det sista av matchen. Det var min absolut bästa dröm i livet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0