Daniel Adams-Ray

Tjatig man, jo tack jag vet. Men satt precis och tänkte på om inte Daniel Adams-Ray har skrivit en av dom bästa textraderna någonsin på svenska.

"Du är bäst nu, men du var bättre förr. Våra brister, gör oss till människor..."

Så lite, så simpelt, så alldagligt, men ändå så fulländat. Kulturnazisterna skulle garanterat se det som juristerna ser på ett justitiemord. Vem fan raljerar om Daniel Adams-Ray? Snubben är en gammal Snook-rappare med ett förflutet i Afrika och Holland som nu producerar pop-musik för en ung publik som lusläser varenda konsonant för att kunna säga att just det här personifierar mig. Som känner igen sig i allt. Jag säger låt dom. Jag är nu 23 år gammal och jag gör det fortfarande. Vardagsromantik när den är som bäst...

Såg för övrigt precis filmen Good Will Hunting. Inspirerande film. När jag såg den senast hade den precis släppts. Min ringa ålder förringade också filmen. Mindes den som en seg film med alldeles för mycket djupa samtal. Tack och lov tycker jag inte lika nu. Mycket bra film. Skådespelare som Ben Affleck och Robin Williams höjde sig några snäpp i mina ögon. Visst, Robin Williams har stått för bra skådespelarinsatser tidigare men det här var på riktigt. Och Matt Damon, han kan man i princip aldrig klaga på. Lite av en personlig favorit. 

Nej, kanske kan vara dags att försöka sova lite, har varit fruktansvärt dåligt av den varan på senaste tiden. Och upp tidigt ska jag ju som vanligt på den här kursen.

"Vi kan inte alltid välja hur vi har det. Men vi kan alltid välja hur vi tar det."

Tänk om man helt kunde leva efter den devisen...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0