Uppe på tapeten igen...

Ja, det har hänt mycket sedan sist. Tänkte att kvällar som dessa kan det vara värt att ta upp det här med bloggandet. Att skriva är ju trots allt bland det bästa jag vet. Lite motsägelsefullt är dock att jag sitter här och skriver nu istället för att skriva min intervju med Fredrik Malmström som jag gjorde igår. Men, med allt material ska det inte behöva ta mycket tid att plita ihop det...

Märkligt att nu när jag sitter här så har jag egentligen inte alls mycket att dela med mig. Jag är inte särskilt sugen att göra detta till en "vad-jag-har-gjort-under-dagen-blogg". Även om det naturligtvis kommer att bli lite så, så vem fan vill läsa det liksom? Kul mening för övrigt. Som om jag skrev detta bara för folket...eller?

Något som jag har börjat tänkt på är det här med kylan som börjar krypa en allt närmre kroppen nu. Jag har gått igenom en förändring här nere i Kalmar tror jag. Eller är det bara skillnaden på kylan jag hatar. Jag har alltid tyckt att det är rätt mysigt med några minusgrader som friskar upp men här nere på den småländska kusten vill jag bara krypa ner under täcket och gömma mig. Men jag tror att kylan är mer ruggig här än i Gävle. Luften hemma i Gästrikland är lite torrare och det är nog bättre när temperaturen sjunker någon grad under noll tror jag. (Att ta upp det här med vädret när man inte har något annat att ta upp är lämpligt har jag hört...)

Dock vet jag inte om jag vill riktigt ha det riktigt så kallt som på Åre-resan förra februari. Mellan 20 och 30 grader minus i backen var tydligen inte alls populärt för min näsa och fartränderna som följde med längs med näsan. Då var man riktigt snygg med köldskador över en stor del av ansiktet. Förstod att det var allvar när Martin sa åt mig på sin skånska att jag nog borde "väerrrrma mig i väerrrrmestuuyuugan" eftersom hela mitt ansikte var en blandning av likblekt, lila och blått. Väldigt kul att gå ut varje kväll så vill jag lova. Men men, galet rolig resa i alla fall.

Vill också ta upp Italiens sköna landsfader Silvio Berlusconi. Finns inte nog med skällsord för att beskriva denna vidriga och vedervärdiga människa med munnen full av tandproteser. Förra veckan försökte Mr. Smajlfejs att få sin 18-åriga musa Ruby frigiven från sina misstankar om snatteri. Berusconi ska då, vad jag förstår det som personligen, ha ringt till den "berörda" polisstationen och sagt att de måste frige henne eftersom hon var släkt med Egyptens president. Det var bara det att han ljög ihop hela historien då hon inte alls var släkt med presidenten. När detta sedan kom upp på tapeten gick han i ett tal till folket ut och sa följande:
"Visst tycker jag om att titta på vackra flickor. Men det är ju trots allt bättre än att vara bög"
Det sjukaste i historien är ändå att det visat sig i mätningar att Berlusconi är mest populär bland unga kvinnor som tycker om att ha "en stark man" som ledare i landet. Karln är riktigt fin så...

Jag har en vana av att kasta ut något tänkvärt (eftersom jag är en riktig citatnörd och älskar pretantiösa sådana), roligt eller helt enkelt bara bra citat här också och detta inlägg ska icke bli något undantag. Tror detta inläggs citat få bli en lite roligare variant som Granis yttrade i någon gång i September...

Någon frågar... "Kan man dö av knark?
Granis: "Nä, det är bara av dumma saker man gör av knark, som till exempel att att sluta ha puls eller att få en hjärtattack..."

Skön snubbe den där bergsindiern...=)

grabbarna

München 2006...tänk att en är i sydostasien, en i Spanien, en i Gävle och en i Kalmar...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Keep on blogging

2010-11-20 @ 21:41:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0